SUMMER SALE! Bespaar tot 60% op uw favorieten. Shop hier >>
EN DE DK
Aanmelden Zoeken
Winkelwagen (0)

Algemene voorwaarden

 1. ALGEMENE INFORMATIE

Deze website ("MUNTHE.NL", "de webshop" of "de website") wordt aangeboden door MUNTHE A/S, Danneskiold-Samsøes Allé 13, DK-1434 Kopenhagen K, BTW-nummer. 21848182. tel +45 33 32 00 12, Email shop@munthe.com. Als u problemen ondervindt met uw bestelling op de Website of het algemene gebruik van de Website, neem dan contact op met onze Klantenservice:

  • Email: shop@munthe.com
  • Telefon: +45 33 32 00 12 (maandag - vrijdag 9.00-16.00 uur)
  • Gewone post:

MUNTHE A/S
Danneskiold-Samsøes Allé 13
DK-1434 Kopenhagen K
Denemarken

Als u delen van de Voorwaarden niet begrijpt, raden wij u aan contact op te nemen met de Klantenservice voordat u op de website gaat winkelen.

2. BELANGRIJKE KENNISGEVING

LEES DE ALGEMENE VOORWAARDEN ZORGVULDIG DOOR VOORDAT U EEN BESTELLING PLAATST BIJ MUNTHE.NL.

Deze voorwaarden (de "Voorwaarden") zijn van toepassing wanneer u goederen bestelt of koopt op de Website. De Voorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden bijgewerkt (bijvoorbeeld om veranderingen in technologie, ons bedrijfsmodel, onze systeemcapaciteit of in relevante wet- en regelgeving te weerspiegelen),  daarom vragen wij u de Voorwaarden te aanvaarden telkens wanneer u bij ons winkelt. Elke verwijzing naar "u" of "uw" betekent u als gebruiker van de Website, elke verwijzing naar "wij", "ons" of "onze" betekent MUNTHE A/S.

Indien u deze Voorwaarden niet aanvaardt, kunt u geen goederen op de Website bestellen of kopen.

U hebt het recht deze overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen binnen 14 dagen na de datum waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit krijgt. Lees meer onder "Herroepingsrecht".

De regels inzake gebrek aan overeenstemming in de Europese wet inzake de verkoop van goederen zijn van toepassing op uw aankoop, wat betekent dat u bepaalde wettelijke garanties hebt voor de conformiteit van de goederen met het contract. Lees meer onder "Niet-conforme goederen en onjuiste goederen".

Bestelling

De online shop is 24 uur per dag toegankelijk, maar kan in verband met onderhoudswerkzaamheden tijdelijk niet toegankelijk. Wij streven ernaar onderhoudswerkzaamheden 's nachts uit te voeren.

Een bestelling geplaatst op een feestdag of tijdens het weekend wordt op de volgende werkdag verwerkt.

U moet ten minste 18 jaar oud zijn om goederen op de Website te kopen en in het bezit zijn van een geldige betaalkaart die door ons wordt geaccepteerd. Als u jonger bent dan 18 jaar, moet u een wettelijke basis hebben om een contract met ons aan te gaan.

Wij kunnen uw bestelling alleen verwerken als het afleveradres een woonadres of een zakelijk adres is in een van de landen op de lijst "Wij leveren aan". Wij leveren niet aan postbussen.

Wij behouden ons onder meer het recht voor de koopovereenkomst te ontbinden in een van de volgende situaties, zonder tot schadevergoeding of andere kosten gehouden te zijn:

  • Uw betalingsgegevens zijn onjuist of kunnen niet worden geverifieerd
  • Uw bestelling is geplaatst met het doel fraude e.d. te plegen of geplaatst in verband met een misdrijf of andere onwettige activiteiten
  • Er is een onopzettelijke fout op de Website, zoals een betalingsfout of iets dergelijks. Wij hebben redenen om aan te nemen dat u jonger bent dan 18 jaar.

Contracten/bestellingen kunnen alleen op de Website worden afgesloten. Wij verwerken geen bestellingen die per e-mail, brief of fax worden ingediend.

Op welk moment in het bestelproces bent u gebonden aan uw bestelling?

Voordat u de bestelling plaatst, hebt u de mogelijkheid om de door u verstrekte informatie te wijzigen, waaronder informatie over levering, facturering of betaling. Bovendien kunt u uw bestelling wijzigen of goederen uit uw winkelmandje verwijderen.

Wanneer u op "Bestellen en betalen" klikt en de bon op uw scherm verschijnt, bent u gebonden aan de koopovereenkomst. Lees meer onder "Herroepingsrecht".

Neem contact op met onze klantenservice als u een fout heeft gemaakt tijdens het plaatsen van uw bestelling - zij staan klaar om u te helpen.

U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling.

Na het sluiten van de overeenkomst zijn de bepalingen inzake herroeping van toepassing, zie hieronder.

Taal van de overeenkomst

Dit contract kan alleen in het Nederlands worden gesloten.

Toegang tot de overeenkomst

U ontvangt een bevestiging van de inhoud van de koopovereenkomst en een kopie van deze Voorwaarden per e-mail. Wij slaan afgesloten contracten, inclusief de orderbevestiging, voor een bepaalde tijd op, en wij raden u aan deze documenten ook op te slaan; het is mogelijk dat zij daarna niet meer beschikbaar zijn op de Website. Lees meer onder "Bestelling volgen en geschiedenis bekijken".



Maatregelen tegen fraude

Om u en onze andere klanten tegen fraude te beschermen en een hoog veiligheidsniveau voor online aankopen te handhaven, kunnen wij verificatiecontroles uitvoeren. De verificatiecontrole kan bestaan uit de gegevens die u bij uw bestelling verstuurt, waaronder uw adres- en betalingsgegevens.

3. BETAALMIDDELEN

Wij accepteren de volgende betaalmiddelen:

  • Dankort
  • Mobile Pay
  • MasterCard
  • Visa
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Shop Pay
  • iDEAL
  • Bancontact

CVV (Creditcard Verificatie Nummer)

Als u met een creditcard betaalt, wordt u gevraagd de beveiligingscode van de kaart in te voeren. U vindt de veiligheidscode van drie cijfers op de achterkant van uw creditcard, meestal aan de rechterkant. De veiligheidscode is nodig om de betaling te verwerken en een hoog veiligheidsniveau te handhaven. Er kunnen ook andere soortgelijke beveiligingen zijn.

Betalingsprocedure

Zodra uw goederen ons magazijn verlaten om te worden geleverd, wordt uw betaling afgeschreven bij de geselecteerde betalingsdienst.

Tarieven en bezorging

Alle vermelde prijzen voor goederen, leveringskosten en andere kosten zijn inclusief belastingen en belasting over de toegevoegde waarde.

Kosten in verband met levering, vracht of porto kunnen variëren en worden aan elke bestelling toegevoegd.

Punten, aanbiedingen en kortingen

Per bestelling kan slechts één kortingscode worden gebruikt. Dit geldt zowel voor procentuele kortingen, aanbiedingen met kortingscodes, als voor punten van MUNTHE SOCIETY.

Valuta

De prijzen op de Website worden weergegeven in EURO (€). Gebruik de functie "landenkeuze" bovenaan de website als u uw landkeuze, taal en valuta (Deens/DKK) wilt wijzigen. Als u in DKK wilt winkelen, begin dan opnieuw op MUNTHE.COM.

Houd er rekening mee dat het veranderen van land voor de levering van invloed kan zijn op de prijs en de verzendkosten.

U kunt betalen in de volgende valuta:

Levering

Wij leveren aan de meeste landen in de wereld. Zie onze Levering-pagina voor meer informatie.

Leveringsvoorwaarden

De goederen worden geleverd op het in de bestelling aangegeven afleveradres. Wij leveren alleen aan woon- en zakenadressen - niet aan postbussen.

Uw goederen worden geleverd van maandag tot en met vrijdag. Het tijdstip van levering hangt af van het land waar de levering plaatsvindt en de gebruikte vervoerder.

Voor de goederen moet bij ontvangst worden getekend. Het hoeft niet noodzakelijkerwijs door u te worden ondertekend. Personen op het afleveradres (bijv. een familielid, vriend, receptionist, enz.) kunnen voor het ontvangstbewijs tekenen met bindende werking voor u.

Onze transporteur zal minstens twee leveringspogingen doen. Bij elke leveringspoging laat de vervoerder een ontvangstbewijs achter dat u informeert over de details van de volgende leveringspoging en de mogelijkheid tot zelf ophalen. De vervoerder bewaart de goederen meestal maximaal 7 dagen voordat hij ze als niet afgeleverd naar ons terugstuurt. Onze vervoerder kan de goederen ook bij uw buren afleveren, als u daarvoor toestemming hebt gegeven en als de omstandigheden dat toelaten.

Houd er rekening mee dat het risico van verlies of beschadiging van de goederen na levering op u overgaat. Als het pakket beschadigd lijkt te zijn, dient u de ontvangst van de goederen te weigeren. Als u een klacht wilt indienen over een gebrek aan conformiteit, moet u ons hiervan op de hoogte stellen. Lees meer onder "Niet-conforme goederen en onjuiste goederen"

Afzonderlijke leveringen

Als uw bestelling uit meerdere goederen bestaat, behouden wij ons het recht voor om afzonderlijke leveringen te doen. Afzonderlijke leveringen kunnen nodig zijn als bepaalde goederen vertraagd of niet op voorraad zijn op het moment van bestelling. U wordt geïnformeerd als uw bestelling afzonderlijk wordt geleverd. Er worden u geen extra leveringskosten in rekening gebracht voor afzonderlijke leveringen.

Bestelling volgen en geschiedenis bekijken

Als u een gebruikersaccount aanmaakt op de website, kunt u uw bestelling volgen door naar de accountpagina te gaan en te klikken op "mijn bestellingen bekijken". Hier kunt u ook uw bestelgeschiedenis bekijken en de status van uw lopende bestellingen controleren.

Als u geen gebruikersaccount hebt, kunt u contact opnemen met de klantenservice, die haar best zal doen om u informatie te geven over de status van uw bestelling.

4. Herroepingsrecht

U heeft het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de datum waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit krijgt.

In geval van een overeenkomst betreffende meerdere goederen die in één bestelling zijn besteld en afzonderlijk worden geleverd (d.w.z. afzonderlijke leveringen), verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de datum waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

In het geval van een overeenkomst betreffende de levering van een goed dat uit meerdere partijen of onderdelen bestaat, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de datum waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste partij of het laatste onderdeel fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (zie onderstaande contactgegevens), via een ondubbelzinnige verklaring (bv. brief per post, fax of e-mail) op de hoogte brengen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt het onderstaande standaardformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.

De herroepingstermijn is in acht genomen als u uw kennisgeving van herroeping verstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u dit contract herroept, betalen wij u alle van u ontvangen betalingen terug, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om dit contract te herroepen. Wij zullen deze terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; in ieder geval zijn er voor u geen kosten verbonden aan deze terugbetaling.

Wij kunnen de terugbetaling inhouden totdat wij de goederen hebben teruggekregen of u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, indien dit eerder is.

De directe kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U moet de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u uw herroeping van deze koopovereenkomst aan ons meedeelt, terugzenden of aan ons overhandigen in een van onze Flagship Stores. Aan de termijn is voldaan als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Wij raden u aan het ontvangstbewijs van het postkantoor te bewaren als bewijs van uw overhandiging van het pakket aan het postkantoor/de koerier.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling van de goederen dan die welke nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

5. NIET-CONFORME GOEDEREN EN ONJUISTE GOEDEREN

Als uw goederen niet conform zijn of als wij de verkeerde goederen hebben geleverd, neem dan contact op met onze Klantenservice. Als u de non-conformiteit of onjuiste goederen opmerkt op het moment van levering, dienst u de goederen bij ontvangst te weigeren.

In geval van niet-conforme goederen of onjuiste goederen kunt u kiezen uit de volgende opties:

  • Stuur de goederen terug en ontvang het aankoopbedrag en alle verzendkosten terug wanneer onze Klantenservice de geretourneerde goederen heeft verwerkt,
  • de goederen terugsturen en soortgelijke goederen ontvangen wanneer onze Klantenservice de geretourneerde goederen heeft verwerkt, mits wij een gelijkwaardig product kunnen leveren, of
  • de goederen houden en een evenredige vermindering van de aankoopprijs vragen

Wanneer u contact opneemt met de klantenservice, wordt u gevraagd het bestelnummer en eventueel het goederen-/artikelnummer op te geven en te beschrijven wat er mis is met de goederen ect.

U bent niet verantwoordelijk voor kosten in verband met het retourneren van niet-conforme goederen of onjuiste goederen. Wij betalen de aankoopprijs en natuurlijk de leveringskosten terug zodra wij de goederen hebben ontvangen, tenzij u ervoor kiest nieuwe goederen te ontvangen ter vervanging van de oorspronkelijke goederen.

6. ANDERE AANGELEGENHEDEN

Bijwerken van de website

Wij doen ons best om de website bij te werken en ervoor te zorgen dat de prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie met betrekking tot de goederen correct zijn. Typefouten en fouten in prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie over de goederen kunnen voorkomen, en soms ontdekken we dat de prijzen van goederen onjuist zijn.

Overmacht

Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen of het niet nakomen van onze verplichtingen met betrekking tot de Voorwaarden, indien de vertraging of het niet nakomen te wijten is aan gebeurtenissen waarover wij geen controle hebben.

De volledigheid van de overeenkomst

Deze voorwaarden vormen de volledige voorwaarden van het contract tussen ons.

Validiteit

Indien een of meer bepalingen van de Voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig worden verklaard, blijven de overige bepalingen van toepassing.

Opdracht

Wij hebben het recht onze rechten en verplichtingen uit hoofde van het contract met u over te dragen aan derden. De kwaliteit van de dienstverlening die u ontvangt zal door de overdracht niet worden aangetast. Wij zullen u van een dergelijke overdracht op de hoogte stellen. Door aanvaarding van deze voorwaarden stemt u in met een dergelijke toekomstige overdracht. Tegelijkertijd stemt u ermee in dat uw rechten vanaf het moment dat wij u van de overdracht in kennis hebben gesteld, uitsluitend tegen de betrokken derde partij kunnen worden ingeroepen.

Privacybeleid

Wij behandelen uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk. Lees ons Privacybeleid waarin wordt uitgelegd hoe wij de persoonlijke gegevens gebruiken die u verstrekt in verband met de bestelprocedure en uw gebruik van de Website in het algemeen.

Recht om een klacht in te dienen

Als u een klacht wilt indienen over goederen die u bij ons hebt gekocht, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. U kunt contact opnemen met onze Klantenservice per telefoon, e-mail of via de post. U vindt onze contactgegevens onder "Algemene informatie" hierboven.

U kunt ook een klacht over bij ons gekochte goederen indienen via het onlineklachtenregister van de Europese Commissie. U kunt de klacht indienen via de volgende link: http://ec-europa.eu/odr. Bij het indienen van de klacht moet u ons e-mailadres shop@munthe.com vermelden.

Rechtskeuze en jurisdictie 

Op alle contracten die tussen ons worden gesloten op basis van deze voorwaarden is het Europese recht van toepassing. Elk geschil dat kan ontstaan in verband met ons contract, met inbegrip van het bestaan of de geldigheid ervan, moet worden voorgelegd aan een bevoegde rechtbank in Europa. Als consument kunt u ons voor het gerecht dagen van de plaats waar u gevestigd bent.

 

- 0 -

 

Modelformulier voor herroeping

 

(Dit formulier alleen invullen en terugsturen als u het de overeenkomst wilt opzeggen)

 

- Aan [hier dient de handelaar zijn naam, adres en, indien beschikbaar, zijn faxnummer en e-mailadres in te vullen]:

 

-Ik/Wij ___________ deel/delen hierbij mede dat ik/wij ___________ de koopovereenkomst van de volgende goederen ___________ herroep/herroepen.

 

- Besteld op: ___________/ontvangen op: ___________

 

- Naam van de consument(en): ___________

 

- Adres van de consument(en): ___________

 

- Handtekening van consument(en) ___________ (alleen indien dit formulier op papier wordt ingediend)

 

- Datum ___________